Kača, skrivnostna in mogočna figura, od nekdaj fascinira človeštvo in v različnih kulturah prevzema številne pomene. Ob letu lesene kače po kitajskem koledarju raziskujemo ta starodavni simbol, osredotočajoč se na njegovo povezavo s preobrazbo in zdravilno močjo, med mitom in opazovanjem narave.
Kača, šesti znak kitajskega zodiaka, pooseblja privlačnost, skrivnost in predvsem sposobnost preobrazbe, kar je razvidno iz levitve kože – simbola prenove in ponovnega rojstva. Ta podoba spremembe je prisotna v številnih tradicijah: od kače Uroboros, ki si grize rep v večnem ciklu, do kačjih božanstev, povezanih z regeneracijo in zdravljenjem. Na primer, v grški mitologiji je Asklepij, bog medicine, nosil palico, okoli katere se je ovijala kača – simbol, ki še danes predstavlja medicinsko stroko. Ta podoba se je ohranila tudi v starem Rimu, kjer so častili Eskulapija. Legenda pravi, da je sveta kača iz Eskulapijevega templja v Epidavru prispela na rimsko ladjo in na otoku Tiberina označila kraj, kjer so zgradili tempelj, posvečen bogu.
Ko govorimo o kačah, ne moremo mimo protistrupov: opazovanje narave je v različnih kulturah pripeljalo do odkritja rastlin z zdravilnimi lastnostmi, ki so specifične za kačje ugrize. Ta povezava med kačo in protistrupom je konkreten primer, kako je človek v naravi iskal rešitve za težave, ki mu jih je narava sama povzročala.
Zgovoren primer te povezave je rastlina Rauwolfia serpentina, ki jo v tradicionalni indijski medicini, ajurvedi, uporabljajo že tisočletja. Njeno ime izhaja iz zvite oblike njenih korenin, ki spominjajo na kačo, in njenega tradicionalnega uporabe kot protistrupa za kačje ugrize in škorpijonove pike.
Palo Santo, oziroma sveti les
To temo protistrupa in zdravljenja lahko povežemo s konceptom preobrazbe – sposobnostjo pretvarjanja "negativnega" v "pozitivno", kar je osrednja tema v simboliki kače.
V aromaterapiji lahko kot simbol kače povežemo uporabo aromatičnih lesov, kot je Palo Santo. Ta sveti les, ki izvira iz Južne Amerike, se ne pridobiva iz živih dreves, temveč iz naravno padlih dreves, ki jih pustijo počivati več let ali celo desetletja. Prav v tem obdobju "navidezne smrti" se zgodi prava preobrazba: eterična olja v lesu razvijejo značilno aromo. Ta posmrtna preobrazba, v kateri mrtvi les pridobi intenziven vonj in očiščevalne lastnosti, je lahko primerljiva levitvi kače – prenovi, ki se zgodi skozi prehod v drugo stanje. Ta les in njegova esenca govorita o preobrazbi, zdravljenju in globoki povezanosti z naravo.
Dišava svetega lesa ali palo santa se uporablja tudi v naravnih parfumih. V svojih botaničnih kreacijah ga zelo rada uporabim v botaničnih parfumih, kateri dišijo po lesu.
Vir: fiordicamomilla

Comments