Letos januarja je že 51.obletnica smrti Coco Chanel legendarne modne oblikvalke, katera je za vedno zaznamovala žensko modo in lansirala en najbolj prodajanih parfumov Coco N.5
Parfum Coco No.5 govori o ženski, ki je upornica, ikona, boemka, vizionarka in je ustvarila parfum, za katerega je sama dejala, da diši po ženski, in ne po šopku rož.
"Do prihoda Chanela No. 5 je veljalo, da fine ženske dišijo po eni roži. Po vijolici, vrtnici, nikoli ni šlo za preplet dišav. Vonji so bili tudi nekako družbeno opredeljeni. Če je ženska dišala po belih rožah, tuberozi ali šmarnici, je veljala za 'lahko' – to so bili vonji, ki so jih nosile prostitutke."
Dišava, ki je ustvarila zgodbe
Chanel No. 5 je ustvaril tudi številne zgodbe. "Meja med tem, kaj se je resnično zgodilo in kaj je Coco želela, da bi se o tem parfumu vedelo, se je popolnoma zabrisala. Ta dišava je povezana z veliko misticizma in številnimi pripovedmi”.
Srečanje s parfurmarjem z ruskega dvora
Leta 1920, ko je Coco Chanel odšla na počitnice na Azurno obalo s svojim takratnim ljubimcem, knezom Dmitrijem Pavlovičem, je tam izvedela za Ernesta Beauxa, parfumarja, ki je nekoč delal dišave za ruski dvor. V tistem času je živel blizu Grasseja, centra parfumske industrije. Coco Chanel se je zdel Beaux pravi človek za oblikovanje njenega parfuma.
Peti po vrsti, pet kot srečna številka
Več mesecev je nato preteklo, da je parfumar pripravil dišavne predloge. Deset jih je naredil, označil pa s številkami od ena do pet in od 20 do 24. Chanel je izbrala številko pet.
"To je to, to je moj parfum," so zapisane besede, ki naj bi jih Coco izrekla med vohanjem pri Beauxu. Medtem ko krožijo zgodbe, da je izbrano mešanico izbrala tudi zato, ker je kot izjemno vraževerna imela pet za svojo srečno številko.
Tako je Chanel No. 5 na trg prišel 5. maja 1921. Od takrat je ostal prepoznavni del industrije parfumov.
Comments